jueves, 10 de marzo de 2011

Vuitena Sessió:

Conseqüències d'aquests models a l'hora d'entrar a l'escola:

Es produeix un conflicte entre contextos normatius, l'escola i la casa.
Si donam les coses fetes als infants, no tenen estratègies per enfrontar-se a diverses situacions.
Els hàbits i rutines, les normes de le escola no es treballen igual a l'escola que a casa.
Provoca situacions d'angoixa i estrès en els infants, situacions que provoquen desestructuració en l'infant.


Què succeix quan passem d'un contexte conegut a un desconegut, què passa amb les nostres emocions?

Les emocions es gestionen de manera diferent.

Les figures de referència no són les mateixes, hem d'establir vincles afectius, per tal de donar seguritat i confiança. Quan s'obté aquesta seguritat i confiança ja hem aconseguit l'adaptació de l'infant.


Com hauria de ser l'escola dels nostres dies per a donar resposta a les necessitats emocionals dels infants?

Per a jo:

L'escola dels nostres dies, hauria de partir de l'empatia i la confiança, per tal de donar resposta a les necessitats emocionals dels infants.
L'objectiu principal hauria de ser aconseguir un bon desenvolupament emocional de l'infant, partint de models on les emocions tenguin cabuda, on es treballin les emocions més enllà de les treballades pel currículum.


En grup:

En grup hem arribat a una conclusió comú: l'escola hauria de ser acollidora i dialogant, on tots els infants tenguin cabuda, basada en l'empatia i la confiança, on els que habiten l'escola tenguin una alta sensibilitat cap a les problemàtiques socials del moment.Perspectiva holística.
Els objectius que aquesta hauria d'assolir serien: l'establiment de vincles, treballar un desenvolupament emocional estable de l'infant, treballar conjuntament amb la familia, que aprenguin a regular i gestionar les emocions.
El model a seguir: l'escola hauria d'oferir una qualitat de vida, model basat en el desenvolupament de les capacitat dels infants i de resposta a les seves necessitats, aconseguir el benestar fisic i emocional del infant i partir d'un model coherent, que escola i família treballen i actuïn conjuntament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario